wtorek, 19 marca 2024

W czwartek premiera

Zaczęło się niewinnie. 

Senioralny "Seniorek" dostał propozycję udziału w warsztatach tworzenia kukiełek w jednej z  pracowni bałuckiego MSK  (Miejska Strefa Kultury), w zamian za pokazanie ich w jakiejś krótkiej scence.

 

- Napiszesz coś? - zapytała  Menedżerka Wiesia.

- Napiszę - tak sobie niezobowiązująco potwierdziłam. Chociaż nie musiałam. Mogłyśmy skorzystać z jakiegoś gotowca. 

Napisałam. Coś tam. Krótkiego.

 

MSK Żabieniec usadowione jest od ponad 60 lat w zabytkowej willi Samuela Brzezińskiego, współwłaściciela założonej  w 1905 roku garbarni skór. 

Budynek pełen jest zakamarków, przejść, schodów i pokoi. 

Pełen dawnych oddechów, dawnych głosów, śmiechów, może zapachu świec szabasowych albo świątecznego czulentu. 

Takie miejsca zawsze rzucają na mnie czar. 

Tutaj w progu dodatkowo rzucił mi się w oczy plakat:

O, la, la!!!

To w tamtym momencie po raz pierwszy poczułam, że robi się tak "jakby serio"

Wkrótce okazało się też, że będziemy robić lalki teatralne, a nie żadne "kukiełki". Lalki jawajki, lalki pacynki, oraz - owszem te na kiju, kukły. 

Gospodynią pracowni U-La-La jest Pani Dwojga Nazwisk Beata, absolwentka łódzkiej ASP, twórczyni  lalek do filmów animowanych, między innymi do oskarowego „Piotrusia i Wilka”.

Moje małe "coś" potraktowała z pełną profesjonalizmu powagą. 

 

Pani Dyrektorka Grażyna zafundowała teatrzykowi stelaż "wystawienniczy".

Pani Kierowniczka Kinga  podpisze porozumienie o współpracy.

Pan Artysta Tomek cykał zdjęcia.

Menedżerka Wiesia dwoi się i troi.

Króliczki prezentowe rozmnażają się  w tempie iście króliczym.

 


Łódzki informator kulturalny "Co jest grane" wrzucił nas w terminarz wydarzeń nadchodzących .

O, la, la!!!!

Premiera w przyszłym tygodniu.

***

Ja tymczasem mam wrażenie, że ulepiłam coś jakby śnieżkę, która wymsknęła mi się z rąk i sama z siebie utoczyła wielką kulę.

W sam raz na bałwana. 

Na dodatek w kapeluszu i szaliku.


P.S. Trzymajta kciuki.




4 komentarze:

PAPROCH pisze...

Brawo, brawo!
Kciuki będą :)

mamuśka pisze...

Dzięki, dzięki!

Lila pisze...

Trzymam mocno🍀

mamuśka pisze...

Dziękuję, Lilu!