sobota, 13 sierpnia 2022

Genetyka

 


 

Prapradziadek Szczepan mieszkał w czworakach. Pracował dla dziedzica, na dziedzicowych polach i w dziedzicowych stajniach. Pradziadka Janka uczył miłości do koni i do ludzi.

Pradziadek Janek, od pracy przy koniach i na roli, miał silne ramiona, uczciwe serce, a głowę zanurzoną w opowieściach, baśniach i  legendach. W łódzkiej fabryce włókienniczej bielił bele bawełnianego płótna. Czytał Kraszewskiego i Bunscha. 

Dziadek Andrzej  wygrywał konkursy matematyczne, sam nauczył się grać na flecie, znał się na geometrii różniczkowej i fascynowały go figury Eschera. Kochał góry. Tytuł jego pracy doktorskiej brzmiał: "Twierdzenie o stabilności dla foliacji z osobliwościami".

 

Ojciec skończył dwa fakultety.  Czytał Dostojewskiego w oryginale, a na informatyce zna się jak mało kto. Odpoczywa, chodząc z plecakiem po beskidzkich szlakach.

 

On, mój Wnuczek, ma 12 lat. Niecałe. 

Mówi wczoraj do mnie:

- Wiesz, ja często myślę po angielsku. A jak przekładam w głowie na polski, to nie brzmi tak dobrze...

Kostkę Rubika układa w 30 sekund. Ciągle ćwiczy, żeby być szybszym.

Zapytał, ile flag państwowych rozpoznam.  Powiedziałam, że może z pięć. On nazwał wszystkie 193. A może 195, sama nie wiem. Mnie się udało z ośmioma.

Na obozie sportowym zdobył statuetkę za trzecie miejsce w rankingu na najlepszego piłkarza turnusu.

Angielskie filmy ogląda w oryginale.

Przytula mnie i mówi "nie martw się", gdy jestem smutna. Mówi, że moja zupa ogórkowa jest najlepsza na świecie.

Rapuje na dowolny temat.

Nosi różowe okulary.

A po najwyższej trasie w parku linowym chodzi prawie, jak po chodniku.

Pojutrze wybiera się z ojcem w rajd po górskich schroniskach.

**************************************************

I wiecie co?

Bardzo, bardzo żałuję, że nie przekonam się, jaki będzie mój prawnuk!


3 komentarze:

PAPROCH pisze...

Ale z tą genetyką coś tu nie pykło. Przecież Tymka tata to nie te same geny, co dziadek i pradziadek 🤔

mamuśka pisze...

Nie szkodzi, chodzi o Tymka geny.

PAPROCH pisze...

No tak 🙂
To mój Asperger się odezwał 🙃