czwartek, 27 października 2011

Co to za zagadka?





Co
to
jest????









Tatuś powiem ci zagadkę !
na ulicy stoi klatka,
a w tej klatce sobie siedzi
bardzo dużo złych niedźwiedzi
i pilnuje klatki pies !
Zgadnij, tatuś, co to jest ?

Nie wiesz ? Trudna ta zagadka ?
Ja ci powiem: to jest klatka !!!
Taka klatka, w której siedzi
bardzo dużo złych niedźwiedzi
i pilnuje klatki pies !
A ty nie wiesz co to jest !

D.Wawiłow

Cudny wierszyk. Cudna, niezapomniana Wawiłow.
Dzieci uwielbiają zagadki. A ja uwielbiam słuchać, jak je rozwiązują:))

Pytam:
- Co to takiego: ludzie je często mają w domu, lubią je. One mogą mieć cztery nogi, albo dwie. Mogą mieć sierść, albo pióra, mogą fruwać albo szybko biegać...??

Jowitka wyrzuca rękę do góry :
- Chomiki!!!
- Chomiki mogą fruwać???
Daniel odgaduje, że chodzi o zwierzęta. Jowitka, niezrażona:
- Ale to wielkie scęście mieć w domu chomiki!!

- Dzieci, co to jest: nie jest ptakiem, a może fruwać. Jest wielki i ciężki...
Julia:
- Hipokotam...

- Wiktor, czy ty wiesz gdzie mieszkasz?
- Wiem.
- Gdzie?- pytam z nadzieją na adres.
- Tam - macha ręką w stronę okna - tseba iść taką ulicą, potem skręcić i jest taki dom i ja na piątym piętse mieskam...
- To wysoko.
- Ale windom wjezdzam.
- A najgozej, jak sie winda zespuje - mówi z troską Kuba.
- Ale schody tez som - przyznaje sprawiedliwie Wiktor.


- Zgadnijcie, jaki będzie temat dzisiejszych zajęć. One rosną, jest ich dużo w parkach i na ulicach, mogą być duże i małe...- pokazuję za okno, gdzie pysznią się i czerwienieją jesiennie wielkie klony. Mikołaj podskakuje niecierpliwie.
- Dzieci!!!

Poza tym:
Modliszka, to pani, która się modli.
Nakłaniać, oznacza "nakrywać stół obrusem"(!!!???)
A dziś dowiedziałam się, że słowo "nonsens", to znaczy "mieć wszystko gdzieś"!

No i dobrze. Jak coś nie ma sensu, to naprawdę nie zasługuje na naszą uwagę:)

6 komentarzy:

PAPROCH pisze...

Hahahahahaha :-D
Rozśmieszyłaś mnie od rana.
A na zdjęciu to chyba ślad Jody na śniegu, nie? Tzn. całej Jody, nie jej stopy ;-)

mamuśka pisze...

Zgadłaś od razu! Brawo!

PAPROCH pisze...

No bo ja chyba byłam przy robieniu tego zdjęcia :-)

mamuśka pisze...

Bo to chyba Ty je robiłaś:)))

PAPROCH pisze...

Tego nie pamiętam, ale to bardzo możliwe ;-)

agacioszka pisze...

Ja też od razu zgadłam. :)